Servicebetingelser

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Elenas.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Elenas ApS
Danelykke 3
Hem
7800 Skive

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Elenas.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Elenas.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Elenas.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Elenas.dk er Direktør Victor Halle. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Elenas.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Elenas.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Elenas.dk via e-mail victor@elenas.dk

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Direktør Victor Halle, Elenas ApS, Danelykke 3, 7800 Skive victor@elenas.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En klage skal i så fald ingives til: Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby eller på mail til: kfst@kfst.dk

Elenas ApS opfylder alle internationale regler for sikker nethandel.
En klage over en vare eller tjenestydelse købt hos Elenas ApS (elenas.dk) kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Center for Klageløsning, Carl Jacobsensvej 35, DK 2500 Valby, Danmark, eller indsende klageløsning via www.forbrug.dk

Eventuelle klager fra andre EU landes borgere kan indgives via EU-kommissionens online klageportal, ved angivelse af vores mail: elenas@elenas.dk. Klagen skal så indgives til den fælles Europæiske ODR portal, som du finder på http://ec.europa.eu/odr